Ze zijn de popsterren van deze tijd en vaak nog piepjong: vloggers. Drie moeders vertellen over de leuke, maar ook soms minder leuke ervaringen met hun mini-celebs: “Op de ontmoetingsdag moesten we een cirkel om Nina heen vormen om haar te beschermen.”

Genevieve Estourgie (40) is de moeder van Nina Schotpoort (11). Nina heeft 1,2 miljoen fans op de muziek-app Musically en bijna 100.000 abonnees op YouTube.

Vorige zomer hield Nina een meet and greet tijdens het Tina Festival. Fans van haar stonden daar te gillen om mijn dochter.

Twee jaar geleden begon Nina liedjes te playbacken voor Musically. Toen ze me vroeg of ze met die filmpjes ‘openbaar’ mocht, antwoordde ik: ‘Prima, zolang je niet vertelt waar je woont en je het ons direct meldt als je rare verzoekjes krijgt.’

Vorige zomer hield Nina een meet and greet tijdens het Tina Festival. Fans van haar stonden daar te gillen om mijn dochter. Ik kende de fancijfers van haar Musically-account, maar dacht altijd dat het wel meeviel met haar bekendheid. Niet dus…

Sinds dit jaar hebben we goede begeleiding van een mediabureau. Maar ik ben minder gaan werken en eigenlijk ben ik nu de manager van Nina. Ze wordt door heel veel bedrijven benaderd met de vraag of ze hun producten wil promoten.

De hoogte van de inkomsten hangt af van het type samenwerking en hoeveel likes en views ze heeft gekregen. Gemiddeld gaat het om een mooie vergoeding voor zo’n jong meisje. Dat geld gaat naar een spaarrekening voor later, voor haar studie.”

Dit artikel is deel van een reportage over vloggers. Benieuwd naar het hele verhaal? Je leest het in fabulous mama | nummer 4 | 2018